İşletmenize En Uygun E-Ticaret Paketini Seçin, Hemen Kazanmaya Başlayın.

Devamını Okuyun

Büyüyen işletmeniz için en iyi POS, Faturalama, Envanter ve Hizmet yönetimi uygulaması!

Hemen İncele

İşletmeye Uygun E-Ticaret Paketi Nasıl Seçilir?

Eyl 16, 202486 dakika okundu

İyi bir e-ticaret sitesi için altyapı ve paket seçiminiz doğru olmalı. İşletmeye uygun e-ticaret paketi seçme yöntemleri blogumuzda!

İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte pek çok sektörde yeni iş fırsatları oluşuyor. Markalar operasyonlarını online kanallara taşırken sektöre yeni adım atan birçok marka işe ilk olarak online kanallardan başlıyor. Eğer e-ticaret alanına ilgi duyuyorsanız, uygun bir altyapı ve paket kullanarak markanızı internet dünyasında çok iyi noktalara getirebilirsiniz. Nitekim işletmelere uygun e-ticaret paketleri hem yazılım hem de online satış tarafında pek çok pratik çözüme sahiptir. Ne var ki kullandığınız altyapı veya paket özellikleriniz yetersizse büyüme imkanlarınız da yetersiz olacaktır. Peki işletmeye uygun e-ticaret paketi nasıl seçilir? Bu yazımızda konu hakkında kısa ve faydalı bilgiler paylaşacağız.

E-Ticaret Yazılımı ve Altyapısı Nedir?
Kısaca ifade etmek gerekirse e-ticaret altyapısı, online satış yapan markaların hızlı ve kolay şekilde site kurup faaliyet göstermelerini sağlayan özel bir yazılımdır. Bu yazılımı geliştiren teknoloji ve bilişim firmaları, e-ticaret yapmak isteyenlerin birçok konuda iş süreçlerini kolaylaştırır. Nitekim e-ticaret sistemleri sayesinde markalar, teknik tarafta fazla bilgiye ihtiyaç duymadan web site kurup satışa başlayabilir. Üstelik hem site hem de satış yönetimi konularında profesyonelce hareket etme imkanı elde ederler. Altyapının güçlü, paket özelliklerinin yeterli olması markalara rekabet konusunda çeşitli avantajlar kazandırır. E-ticaret altyapılarında yer alan özellikler, modüller ve diğer entegrasyonlar, markalara dijital dünyada daha hızlı büyüme imkanı sağlar.

E-Ticaret Sektöründe Altyapının Önemi Nedir?
İnternet üzerinden alışveriş yapmak günlük hayatımızın sıradan bir rutini haline geldi. Artık dilediğimiz ürünü basit birkaç tıklamayla sipariş verebiliyoruz. Kullanıcı tarafında büyük bir kolaylık yaratan bu sektör, teknik tarafta çok karmaşık birtakım süreçleri yönetme becerisi gerektirmekte. Nitekim e-ticaret sitelerinde operasyon süreçleri farklı birimlerin senkronize şekilde hareket etmesini gerektiriyor. Sitede ürün sayfalarını oluşturmak, görselleri yüklemek, ürün açıklamaları ile fiyat ve KDV düzenlemelerini yapmak çok karmaşık ve zahmetli işlerdir. Ancak iyi bir e-ticaret altyapısına sahipseniz en zor işlemleri bile daha hızlı ve kolay şekilde sonuçlandırmanız mümkün.

Bu bakımdan, işletmeye uygun e-ticaret altyapısı ve paketi kullanmak henüz bu ilk aşamada önemini belli eder. Operasyon süreçlerinde işleri kolaylaştıran altyapılar sitelere ciddi bir zaman kazandırır. Ürün yönetiminin yanı sıra muhasebe ve lojistik çalışmaları da sürece eklenince e-ticaret operasyonlarının zorlukları artar. Ürünlerin fiyat bilgilerinin faturaya yansıması, kullanıcıların kargo bilgilerinin lojistik tarafına ulaşması gibi pek çok konuda işleyişler e-ticaret altyapısı ile gerçekleşir. Bu nedenle, altyapısı zayıf siteler web üzerinden satış konusunda iyi bir performans gösteremez. Hatta sistemdeki aksaklıklar müşteri kaybetmelerine bile yol açar. Örneğin gelen siparişin muhasebe veya lojistik tarafına geç ulaşması operasyonu oldukça yavaşlatır. Ürünlerin kargoya teslimi geciktikçe müşteri memnuniyetsizlikleri artar.

Diğer taraftan, e-ticaret sektöründe kullanılan yazılımın SEO uyumlu çözümler sunması da bu bağlamda önemlidir. Nitekim altyapınızda title (SEO başlığı) ve description (açıklama) girmek için gerekli alanlar varsa arama motoru botlarının sayfalarınızı bulması kolaylaşır. Sitenizde ürün çeşitliliği fazlaysa, tüm ürünler için title ve description yazmanız pek mümkün değildir. Bu gibi durumlarda bu kısımların otomatik olarak gelmesi size vakit kazandırır. Dolayısıyla işletmenin uygun bir e-ticaret paketi seçmeden önce aslında yazılım altyapısını tüm yönleriyle incelemesi gerekir. Aksi durumda maalesef ileride hayal kırıklıkları oluşması mümkündür.

Altyapıların E-Ticaret Sitelerine Sağladığı Faydalar Nelerdir? 
E-ticarete yeni başlayanlar yazılım altyapısının önemi hakkında yeterli bilgiye sahip olmayabiliyor. Girişimcilik tarafında iş fikri ve ürün/deneyim pazarlama yöntemleri daha fazla ön plana çıkıyor. Ne var ki girişimcilik fikirlerinin e-ticarette başarılı sonuçlar vermesi yazılımla doğrudan ilişkilidir. Öyle ki, kullandığınız pakette ve yazılımda uygun modüller, etiketler veya özellikler yoksa geliştireceğiniz kampanyaların birçoğunu uygulama imkanı bulamazsınız. İşte işletmeye uygun e-ticaret paketi seçmenin önemi burada kendini belli ediyor. Bu bağlamda önemli birkaç noktaya aşağıda kısaca işaret edeceğiz.

İyi bir e-ticaret altyapısı her şeyden önce tüm iş süreçlerini kolaylaştırır. Bunu yaparken operasyonları daha verimli hale getirir. Ürün eklemeden kargo gönderimine kadar tüm süreçlerin ilerlemesini ve takibini kolaylaştırır. 
Sermaye ve öz kaynakları küçük işletmeleri olduğundan daha büyük gösterir. Bu yönüyle dijital dünyadaki işletme algısını güçlendirir. İyi bir e-ticaret site yazılımı kullanırsanız işletmeniz büyük rakiplerle daha kolay rekabet edebilir. 
Yazılımınızın sunduğu imkanlar çerçevesinde sayfalarınızı optimize edebilirsiniz. Bu sayede e-ticaret siteniz çok daha müşteri odaklı hale gelir. Ki bu da işletmeye uygun e-ticaret paketi seçmenin önemini açıkça gösterir. 
Güçlü altyapılar ve uygun paketler sayesinde e-ticarete yeni başlayanlar bile internet satışlarını artırma imkanı elde eder. Öyle ki kendine ait bir yazılım ekibi olmayan işletmeler bile güçlü altyapılar sayesinde çok kaliteli hizmetler sunabilir. 
Yazılımınız ve e-ticaret paketiniz destekliyorsa pazaryeri entegrasyonlarıyla satış olanaklarınızı artırabilirsiniz. E-ticaret paketinizde örneğin Trendyol entegrasyonu varsa çok basit birkaç işlemin ardından Trendyol'da satışa başlayabilirsiniz.
Farklı pazarlama ve kampanya şekillerini destekleyen altyapılar sitelerin ticari performanslarını artırır. Örneğin çapraz satış, hediye çeki, promosyon kodu gibi uygulamalar için altyapınızın ve paketinizin bunları desteklemesi gerekir. 
Güvenlik alanında da e-ticaret yazılımları kritik bir önemdedir. Altyapınızın sağladığı güvenlik çözümleriyle kullanıcılarınıza güvenli alışveriş imkanı sunabilirsiniz. Böylelikle kişisel veriler siber saldırılara karşı korunur. 
E-Ticaret Paketi Nedir?
Kısaca ifade etmek gerekirse e-ticaret paketi, internet üzerinden satış yapmak isteyen kişi veya kurumlara yönelik özel olarak geliştirilen hazır bir yazılım paketidir. Girişimciler veya firmalar kendi ihtiyaçlarına en uygun paketleri satın alarak e-ticaret sitesi kurabilirler. Bu paketlerin en önemli avantajı, teknik tarafta hiçbir şey bilmeyenlerin bile sistemi kolayca kullanmalarını sağlayacak özel çözümler içermeleridir. Siteye ürün ekleme, ürün sayfalarını düzenleme, pazaryerlerinde satış yapma ve daha pek çok konuda bu paketler pratik çözümlere sahiptir. Dolayısıyla işletmeye uygun e-ticaret paketi satın almak işletmenin online satış başarısını doğrudan etkiler.

Ülkemizde e-ticaret sektörünün gelişimine paralel şekilde online alışveriş sitelerinin sayısı artıyor. Sırf pandemi döneminde bile sektöre 100 binin üzerinde yeni oyuncu girdi. Tabii bu oyuncuların neredeyse hiçbiri kendi özel yazılımını geliştirme imkan ve becerisine sahip değil. Hal böyle olunca e-ticaret yazılım paketleri için talep artıyor. Ancak bununla birlikte sektöre yeni giriş yapanların paketler arasında bilinçli tercihlerde bulunması şart. Çünkü e-ticaret alanında teknik taraftaki işleyiş tüm operasyonun kalbidir. Sitenizde kullanacağınız altyapı ve paket özellikleri yeterliyse daha hızlı büyüme imkanı elde edersiniz. Oysa en basit konularda bile sorun çözmede yetersiz kalan altyapı ve paket özellikleri rekabette geri kalmanıza yol açar.

Bu bakımdan işletmeye uygun e-ticaret paketi seçme rehberi konulu bu yazımızda ele alacağımız hususlara özellikle dikkat etmenizi tavsiye ederiz. Gerçi sırf paket seçimiyle e-ticarette başarılı olacağınızı kimse garanti edemez. Ancak e-ticaret altyapısı ve paket seçiminiz uygun değil ise hedeflerinize ulaşmanızın zor olacağını da unutmamalısınız.

İşletmeye Uygun E-Ticaret Paketi Seçerken Nelere Dikkat Etmek Gerekir? 
Bugüne kadar hiç e-ticaret paketi satın alma işlemi gerçekleştirmemiş olabilirsiniz. Eğer arama motorları üzerinden böyle bir araştırma yapıp bu yazımıza ulaştıysanız zaten konu hakkında en doğru bilgilere ulaşmak istiyorsunuz demektir. E-ticaret paketi satın almak günümüz iş dünyasının en önemli trendlerinden biri haline geldi. Öyle ki pandemi öncesine kadar online satışa mesafeli bakan perakendeciler bile günümüzde bu paketleri satın alıp alternatif kanallar oluşturmak istiyor. Bununla birlikte işletmeye uygun e-ticaret paketi satın almanın püf noktalarına da dikkat etmek gerekir. Aksi durumda vereceğiniz onca emeğin faydasını göremeyebilirsiniz. Boş yere harcayacağınız kaynaklar da cabası.

Altyapı Uygunluğu
İşletmeye uygun e-ticaret paketi seçiminin püf noktalarına öncelikle altyapı uygunluğu konusundan başlamak istiyoruz. Nitekim online satışa yeni başlayanların gerçekte çok azı, kullanacakları altyapıyı derinlemesine araştırmakta. Bu maalesef ülkemizin bir gerçeğidir. Ve sektörün gelişmesini engelleyen bir durumdur. Çünkü online alışveriş siteleri hangi altyapıyla yola çıkmışlarsa aynı altyapıyla devam etme eğilimindedir. İhtiyaçlarını yeterince karşılamayan altyapılarda kalmaya devam etmeleri bir taraftan büyüme süreçlerini yavaşlatıyor. Bir taraftan da e-ticaret sektörünün büyüme ivmesini sınırlandırıyor.

Bu bakımdan, kullanacağınız e-ticaret altyapısının öncelikle ihtiyaçlarınıza uygun olması gerekir. Bu bağlamda örneğin ücretsiz altyapılar aslında iyi bir seçim değildir. Çünkü bu altyapılarda pek çok özellik ve modül zaten erişime kapalıdır. Böyle olunca, online satış kanalınızı geliştirmek için yapmak istediğiniz çalışmalarda çeşitli engellerle karşılaşırsınız. Ücretsiz altyapılara belli bir ücret ödeyip ilgili modülleri kullandığınızda ise modüllerin özelliklerinden memnun kalmayabilirsiniz. Ki bu da çok sık rastlanan bir durumdur. Öyle ki ücretsiz altyapılar günümüzde birçok yazılım şirketi tarafından müşteri çekmenin bir yolu olarak kullanılmakta.

Eğer işletmeye uygun e-ticaret paketi seçmenin püf noktaları hakkında merak içindeyseniz öncelikle altyapı uygunluğunu mutlaka araştırmanızı tavsiye ederiz. Ücretsiz altyapılar yerine satın almayı düşündüğünüz e-ticaret altyapısı için ücretsiz demo sürümü ile deneme yapmanız bu bağlamda çok daha faydalıdır. Böylelikle satın alacağınız e-ticaret paketinde neyle karşılaşacağınızı görme imkanı elde edersiniz. Bu sizi yanlış seçimler yapma riskinden kurtarır.

İş Modeli
E-ticaret altyapısı paket seçme rehberi konulu bu yazımızda iş modeliyle ilgili bir noktaya özellikle dikkat çekmek istiyoruz. Online satışta işletmelerden son kullanıcılara (B2C) veya bayilere (B2B) satış şeklinde farklı olanaklar vardır. Online satış sitenizde nasıl bir iş modeli tercih ediyorsanız paketinizin de buna uygun olması gerekir. Dolayısıyla işletmeye uygun e-ticaret paketi seçerken bu noktaya da özellikle dikkat etmelisiniz. İyi bir e-ticaret altyapısı ve uygun özellikte bir paket kullanırsanız bu tür konularda uygun aksiyonları alırsınız.

Web Alanı ve Trafik Genişliği
Online satışa yeni başlıyor fakat web dünyasındaki işleyişleri bilmiyorsanız bu konuda sorun yaşayabilirsiniz. Nitekim tüm internet siteleri web üzerinden yayın yapmak için dosyalarını sunucu üzerinde bulundurmak durumundadır. Bir web sitesine erişim aslında sunucudaki dosyalarına erişim demektir. Sunucuda dosyalarınız için ayrılan alan web alanıdır. Trafik miktarı ise sitenize aylık kaç kullanıcının bağlanabileceğini, ne kadarlık bir veri alışverişi gerçekleştirebileceğini gösterir.

Eğer fazla sayıda ürüne sahip bir online alışveriş sitesi kurmak ve yönetmek istiyorsanız şuna özellikle dikkat etmelisiniz. Satın alacağınız e-ticaret paketinde web alanı ve trafik genişliği ürün sayınızla orantılı olmalı. Aksi takdirde ziyaretçileriniz erişim sorunu yaşar. Sitenizde yapacağınız en küçük bir güncelleme bile operasyonu yavaşlatır. Ziyaretçi sayısı yüksek olan satış kanalları yüksek bant genişliğine ihtiyaç duyar. Çünkü bu sitelerde anlık veri alışverişi yüksektir.

Dolayısıyla işletmeye uygun e-ticaret paketi seçerken web alanı ile trafik genişliğine de mutlaka dikkat etmelisiniz. Kullanıcılarınıza daha iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak için sunucu ve trafik kotası yüksek paketleri tercih edebilirsiniz. Paket özelliklerinizin yetersiz kaldığını gördüğünüzde ise üst paketlere geçmek daha iyi bir kullanıcı deneyimine ulaşmanıza katkı sağlar.

Entegrasyon Türleri
E-ticaret altyapıları ve paketlerini seçerken dikkat etmeniz gereken konulardan bir diğeri de entegrasyon türleridir. İşletmenize en uygun e-ticaret paketi size çeşitli konularda zaman kazandıran entegrasyonları destekleyen pakettir. Bu durum sizin için olduğu kadar müşterileriniz için de önemlidir. Çünkü entegrasyonları desteklemeyen altyapılar ve paketler müşteri deneyimleri tarafında olumsuz bir durum teşkil eder.

Satın alacağınız e-ticaret paketi entegrasyonları destekliyorsa sitenizdeki tüm ürünleri pazaryerlerine ve diğer sitelere aktarabilirsiniz. Üstelik güncellemeleri otomatik şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Muhasebe entegrasyonunuz varsa ürün veya stok işlemleriniz ile fatura işlemleriniz basit bir iş haline gelir. Bankaların sanal POS'ları için ödeme sistemleri entegrasyonlarından yararlanabilirsiniz. Bu sayede müşterileriniz ödeme işlemleri sırasında sorun yaşamaz.

Diğer taraftan kargo entegrasyonları hem sizin için hem de müşterileriniz için kargo süreçlerinin takibini kolaylaştırır. Gün içinde yüzlerce sipariş alıyorsanız kargo entegrasyonunun ne kadar önemli olduğunu kolayca görebilirsiniz. Ayrıca mail gönderimi, sanal santral, pazarlama entegrasyonları da önemli. Yani işletmeye uygun e-ticaret paketi seçiminin püf noktaları işte bu denli titiz düşünmeyi gerektirir. Yapacağınız seçimleri baştan isabetli şekilde gerçekleştirirseniz tüm süreçler daha düzgün ilerler. Paket alımı sırasında yapacağınız ihmaller ise hem iş yükünüzü artırır hem de büyümenizi engeller.

Özel Etiket Tanımlama
Online satış sitelerinde bazen ürünlere temel özelliklerin dışında farklı etiketler eklemek gerekir. Geçici özellikler olarak da bilinen bu etiketler, ticari operasyonun başarısını artırır. Örneğin belli bir döneme özgü olarak sitenizde kampanya oluşturmak istiyorsunuz diyelim. Bu durumda kampanyalı ürünler için oluşturacağınız etiket ticari başarılarınızı etkiler. Gruplama yöntemiyle ürünleri birbiriyle ilişkilendirmeniz kullanıcı tarafında görünürlüğü artırır. Haliyle işletmeye uygun e-ticaret paketi seçiminde bu konuya da dikkat etmelisiniz. Kullandığınız e-ticaret yazılım altyapısı ve paket çeşidi özel etiket tanımlamayı destekliyorsa ticari fırsatlardan daha etkin şekilde yararlanırsınız.

Üyeye / Üye Gruplarına Ürün Bazında İndirim
E-ticaret sitelerinde indirim ve promosyon imkanları önemli bir konudur. Hatta aslına bakarsanız birçok kullanıcı online satış kanallarını sırf indirim imkanları nedeniyle tercih eder. Bunu gerçekleştirmeyi sağlayan özel çözümler, istenen bir ürünle ilgili olarak bazı üyelere veya üye gruplarına ulaşmanın önünü açar. Bu bağlamda özel kurallı indirim çeki oluşturma gibi özellikler çok önemlidir. Bu yöntemle kullanıcılarınıza bu bağlamda daha fazla fırsat sunabilirsiniz. Eğer işletmeye uygun e-ticaret paketi seçmenin püf noktalarına bu bağlamda da dikkat ederseniz ticari başarılarınız doğal olarak artar. Yetersiz teknik özellikler ise daha sınırlı bir hareket zemini sunar.

Kargo Etiketi Yazdırma
Bu özellik de başlangıçta size önemsiz görünebilir. Ancak günde yüzlerce sipariş almaya başladığınızda paketinizde kargo etiketi yazdırma seçeneğinin olmamasından pişmanlık duyabilirsiniz. E-ticaret sektörüne yeni giriş yapanlar ilk başlarda bu tür konuları yeterince araştırmıyor. Ülkemizde online satış sitelerinin sayısı hızla artarken teknik tarafta bilgi ve farkındalıklar aynı hızla ilerlemiyor. Eğer ürün sayısı ve sipariş adedi fazla bir site istiyorsanız buna da dikkat etmelisiniz. Kargo konusunda işletmeye uygun e-ticaret paketi seçiminde bu tür püf noktaları ilerde çok işinize yarayabilir. Aksi takdirde yaptığınız seçimlerden dolayı hayal kırıklığı yaşamanız mümkün.

Detaylı Filtreleme
E-ticaret sitelerinde ürünleri filtreleme kullanıcı deneyimleri açısından kritik önemdedir. Kullanıcılar bir online alışveriş sitesini ziyaret ettiğinde aradıkları ürüne kolayca ulaşmak ister. Ancak arama çubuğuna yazacakları kelimeler bazen istedikleri ürünlere ulaşmaları için yeterli olmaz. Oysa filtreleri kullanarak aradıkları ürünleri adeta nokta atışıyla bulurlar. Ki bu durum e-ticaret siteleri için UX tasarım ilkeleri açısından önemlidir. Dolayısıyla işletmeye uygun e-ticaret paketi seçerken detaylı filtreleme özelliğine de dikkat etmelisiniz. Ürüne ait ne kadar özellik varsa tamamı ya da içlerinden istenilenleri seçilerek filtreleme yapılabilmesi bu bağlamda önemlidir. Paketiniz bu özelliği destekliyorsa kullanıcılarınıza daha iyi bir alışveriş deneyimi sağlamış olursunuz.

Yönetici Yetkilendirme
E-ticarete yeni başlayan birçok kişi için belki önemsiz görünebilir. Ancak paketinizde yönetici yetkilendirme özelliğinin olup olmaması operasyonunuzda birçok süreci doğrudan etkiler. Kısaca ifade edersek yönetici yetkilendirme, farklı kullanıcılara farklı yetkiler tanımlayarak görevlerine uygun alanlarda sınırlı işlem yapma özelliğidir. Paketiniz bu özelliği desteklerse her kullanıcıya aynı yetki ataması yapmaz, iş akışınızı daha güvenli şekilde sürdürürsünüz.

Sanal POS Oranı
E-ticaret paketlerinde en önemli farklardan biri de sanal POS oranlarıdır. Bu oranlar genellikle alt paketlerde daha yüksek, üst paketlerde ise daha düşüktür. Eğer web üzerinde büyük bir satış kanalı oluşturmak istiyorsanız işletme veya AVM e-ticaret paketlerini tercih etmelisiniz. Nitekim bu da yine işletmeye uygun e-ticaret paketi seçmenin püf noktalarından biridir. Bu sayede hem sanal POS oranları düşer. Hem de kullanıcılarınıza sunacağınız hizmet kalitesini artırmak için daha geniş imkanlara ulaşırsınız.

E-Posta Hesabı
E-ticaret sitelerinde çalışanların @sitenizinadi uzantılı bir e-posta adresi üzerinden yazışması kurumsallık açısından önemlidir. Hangi sektörde olursa olsun müşterilerinizle hiçbir zaman şahsi mail adresiniz üzerinden yazışmamalısınız. Bunu yaparsanız şirket algınız olumsuz etkilenir. Tabii e-ticaret paketleri arasındaki farklardan biri de e-posta hesap sayısıdır. Dolayısıyla işletmeye uygun e-ticaret paketi seçimi sırasında posta hesabı sayısına da dikkat etmelisiniz. Az sayıda çalışana sahip işletmeler için 10 adet posta hesabı yeterlidir. Büyük e-ticaret siteleri ve satış kanalları için ise 100 posta adresi içeren büyük paketler daha iyi bir seçimdir.

SEO Uyumluluk
Günümüz web dünyasında hemen tüm siteler SEO çalışmalarına zaman ve kaynak ayırmakta. E-ticaret paketlerinin birçoğunda SEO uyumluluk ortak bir özelliktir. Ancak yazılım altyapısı SEO'yu desteklemiyorsa elde edeceğiniz başarılar düşük olur. E-ticaret için SEO optimizasyonu sırasında bazı kısımların sistem tarafından otomatik şekilde doldurulması işletmeye zaman kazandırır. Böylelikle SEO hakkında fazla bilgisi olmayan kullanıcılar bile organik aramalarda öne çıkma imkanı elde eder. Bu bakımdan, işletmeye uygun e-ticaret paketi seçerken SEO uyumluluk da önemli bir kriteriniz olmalı. Altyapıda yer alan özellikler ve modüller SEO optimizasyonlarını desteklediği ölçüde sitenizin organik başarıları artar.

İşletmeye En Uygun E-Ticaret Paketlerinde Faydalı Diğer Özellikler Nelerdir?
Yukarıda paylaştığımız bilgilere ek olarak işletmeniz için satın almayı düşündüğünüz e-ticaret paketinde şu özelliklere de dikkat etmenizi tavsiye ederiz. İşletmenizin ihtiyaçlarına göre bu özelliklerin her biri iş süreçlerinizde hız ve kolaylık yaşamanıza katkı sağlayacaktır.

Paketinizde il veya ülke bazında kargo maliyetlerini belirleme özelliği var mı? Eğer varsa farklı kargo bedeli talep edebilirsiniz. Ki bu durum özellikle yurt dışı satışları için kritik önemdedir. 
Belli tutarın üzerindeki alışverişlerde kargo ücretini kaldırabiliyor musunuz? Paketinizde bu özellik varsa sepet ortalamanızı bu sayede yükseltebilirsiniz. 
Ürün bazında taksitlendirme yapabiliyor musunuz? E-ticaret paketiniz bu özelliği destekliyorsa ürünlere toplu veya grup halinde taksit sayısı atamanız mümkün. 
Bir ürünü satın alana başka bir ürün için indirim uygulayabiliyor musunuz? Paketiniz bu özelliği destekliyorsa online alışveriş sitenizde çapraz satış tekniklerini uygulayabilirsiniz. 
Oransal hediye çeki oluşturabiliyor musunuz? Müşterileriniz alışveriş tutarının belli bir yüzdesi kadar alışveriş çekine sahip olursa sitenizi tekrar ziyaret edip alışveriş yaparlar. 
Fiyat karşılaştırma siteleri ile entegrasyonunuz var mı? E-ticaret paketinizde böyle bir özellik varsa fiyat odaklı pazarlama yöntemlerinden etkin şekilde yararlanırsınız. 
Dışarıya XML verebiliyor musunuz? Bu özellik varsa sitenizdeki ürün bilgilerini kullanarak farklı sitelere yükleyip o sitelerde de satış yapmanız mümkün. 
Birden fazla promosyon yöntemini destekliyor mu? Paketinizde bu özellik varsa bunlardan hangisinin öne çıkacağını veya uygulanıp uygulanmayacağını kolayca belirleyebilirsiniz. Sepet toplamı belli bir tutarın üzerine çıktığında bazı ürünleri sepete otomatik olarak da ekleyebilirsiniz. 
Paketiniz belirli kategorilere özgü alışveriş çeki düzenlemeye izin veriyor mu? Böyle bir imkanınız varsa az satan kategorilerinizde satışı artırmak için bundan yararlanabilirsiniz. 
Aksesuar modülünüz var mı? Eğer varsa ürünlere ait aksesuarları müşterinin karşısına çıkararak ek satış yapabilirsiniz. 
Yurt dışından sipariş almak veya yabancı para birimleriyle satış yapmak istiyorsanız paketiniz buna izin veriyor mu? Sistemin kurları Merkez Bankası veya başka bir kaynaktan otomatik olarak çekmesi bu tür durumlarda büyük bir kolaylık sağlar. 
Diğer Haberler
E-Ticaret SEO İçin Tarama Derinliği Optimizasyonu
E-Ticaret SEO İçin Tarama Derinliği Optimizasyonu
E-Ticaret Siteleri İçin En Faydalı UX Tasarım İlkeleri
E-Ticaret Siteleri İçin En Faydalı UX Tasarım İlkeleri
İnternet Satışlarınızı Artıracak Google Araçları
İnternet Satışlarınızı Artıracak Google Araçları
E-Ticaret Siteleri İçin Link Building Rehberi
E-Ticaret Siteleri İçin Link Building Rehberi
Kullanıcı Odaklı Ürün Açıklaması Nasıl Yazılır?
Kullanıcı Odaklı Ürün Açıklaması Nasıl Yazılır?
İyi Bir E-Ticaret Sitesi Nasıl Olmalı?
İyi Bir E-Ticaret Sitesi Nasıl Olmalı?
E-Ticaret Sitelerinde Olması Gereken Güvenlik Önlemleri
E-Ticaret Sitelerinde Olması Gereken Güvenlik Önlemleri
E-Ticaret Türleri ve İş Modelleri Nelerdir?
E-Ticaret Türleri ve İş Modelleri Nelerdir?
E-Ticarette Markalaşmanın Önemi ve Temel Stratejileri
E-Ticarette Markalaşmanın Önemi ve Temel Stratejileri
Online Satışa Yeni Başlayanlar İçin Rekabet Stratejileri
Online Satışa Yeni Başlayanlar İçin Rekabet Stratejileri
E-Ticaret Siteleri İçin Tema Seçme Rehberi
E-Ticaret Siteleri İçin Tema Seçme Rehberi
E-Ticarete Yeni Başlayanlar İçin Sanal POS Rehberi
E-Ticarete Yeni Başlayanlar İçin Sanal POS Rehberi
E-Ticaret Sitelerinde Varyant Ürün Yönetimi Rehberi
E-Ticaret Sitelerinde Varyant Ürün Yönetimi Rehberi
Yeni Başlayanlar İçin E-Ticaret Kategori Yönetimi Rehberi
Yeni Başlayanlar İçin E-Ticaret Kategori Yönetimi Rehberi
E-Ticarette Müşteri Tutundurma Stratejileri
E-Ticarette Müşteri Tutundurma Stratejileri
E-Ticaret Siteleri İçin Kargo Yönetimi Rehberi
E-Ticaret Siteleri İçin Kargo Yönetimi Rehberi
Online Alışverişte Ürün Yorumları ve Derecelendirme
Online Alışverişte Ürün Yorumları ve Derecelendirme
E-Ticaret Siteleri İçin İçerik Yönetimi Rehberi
E-Ticaret Siteleri İçin İçerik Yönetimi Rehberi
E-Ticaret Siteleri İçin Domain Seçme Rehberi
E-Ticaret Siteleri İçin Domain Seçme Rehberi
E-Ticaret Sitesi İçin Demo Talebi Nedir?
E-Ticaret Sitesi İçin Demo Talebi Nedir?
Kurumsal
Hakkımızda
Referanslar
Bayilik Başvurusu
Haberler
Online Tahsilat
İletişim
E-Ticaret

Haber Bülteni Resim
Haber Bülteni

Bültenimize abone olun

Butona tıklayarak Şartlar ve Koşullarımızı kabul etmiş olursunuz